PINTURA FLANDESTARRA, VAN EYCK (XV)
1. TEKNIKA, EUSKARRIA:
- Euskarria: ohola. Olioa (tenplearekin lagunduta)
2. ERREALISMO BERRIA (EZAUGARRI FORMALAK)
- Teknikaren kalitatea ikaragarria da (aparteko zehaztasunak eta errealismoa lortuz)
- Xehetasun handiko pintura da (errealitatea den bezalakoa irudikatzen saiatzen baita). Espazio errealak pintatuko dira.
- Argiaren trataera maisutasunez egiten da (sakontasuna lortzeko, bolumena lortzeko, xehetasunak nabarmentzeko, argi-itzalak lortzeko…). Hau guztia, koloreen tonalitate ezberdinak erabiliz eta hauek degradatuz lortuko da.
- Perspektiba naturala erabiltzen da: planoak errealismoz bereiziko direlarik (hiru dimentsio).
- Oso pintura sinbolikoa da (objetu bakoitzak esanahi sinboliko bat du)
- Pintura, burgesiarekin lotuta dago, artea, merkatu gaia bihurtzen da. Enkarguzko artelanak sortzen dira (erretratuak, etxeak apaintzeko koadroak…).
3. LAN NAGUSIENAK
- Rolin Kantzilerraren Amabirjinia
- Arnolfini Senar Emazteak
ARNOLFINI SENAR EMAZTEAK
Van Eyck-ek sistema plastiko berri baten garapenari bidea ireki zion.
PINTURA ITALIARRA. GIOTTO (Florentziako eskola XIV.mendea)
1. EZAUGARRI OROKORRAK: ERREALISMO HANDIKO PINTURAK
- Gaiak: Jesusen eta santuen bizitza. Destinoa eta drama.
- Perspektiba lantzen hasten da (paisaia naturalak eta eraikinen hondoekin irudikaturiko planoak). Bolumenaren lanketaz ere arduratzen da.
- Argiaren trataera egiten da koloreen bitartez (bolumena eta sakontasuna emateko)
- Konposizio asimetrikoak dira.
- Sentimenduen espresioa eta dramatismoa nagusi dira (mina, oinazea)
- Narratibismoa (eszena ezberdinez osaturiko margo lanak)
2. TEKNIKAK: beti freskoa (horma pintura)
3. LANAK:
- Asisko San Frantziskoren elizako pinturak.
- Scrovegni kapera (Padova)
- Florentziako Santa Croce.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario